Hoe start je snel en effectief een content marketing strategie via je channels en verkoopcycli?

mei 29, 2016

Er zijn verschillende boeken en theorieën over de juiste content marketing strategie.

De laatste paar jaar hebben wij verschillende congressen gevolgd en verschillende literatuur aangaande de materie gelezen.  Hieronder kort samengevat de rode raad van de opgedane kennis.

Content Marketing is de link tussen merk bewustheid en het genereren van leads. Als je het goed doet, creëer je herkenbaarheid, bekendheid maar vooral betrouwbaarheid bij bestaande en nieuwe klanten. Hierdoor kun je informatie verschaffen ( mits in het juiste format, channel en timing ) die echt relevant is.

In principe maakt het niet uit of het voor een gerichte sales campagne is of een groot evenement, er moet een fundament gelegd worden dat aantrekkelijk is voor je prospects in elke fase van de customer journey.

Wat zijn de uitgangspunten?

–       zorg voor genoeg interne draagkracht

–       begrijp je publiek en/of doelgroep

–       identificeer de juiste content formule

–       zorg voor continuïteit

–       creëer een lifecycle in je content

–       meet het resultaat

Wil je meer weten over content marketing strategie? Neem contact met ons of stuur een mail naar info@corporatequest.nl