Welke kant gaan we op met online marketing in 2015 ?

maart 20, 2015

Welke kant gaan we op met online marketing in 2015

De afgelopen jaren we hebben grote technische veranderingen gezien op het gebied van online marketing. Kijk naar twitter, facebook, youtube, instagram, en andere platforms. Er zijn in de tussentijd grote veranderingen gaande als het gaat om de ontwikkelingen of betergezegd veranderingen in consumentengedrag.

Oude tactieken en het beheersen van individuele kanalen hebben plaats moeten maken voor merkbeleving zowel online als offline. Communicatie vindt vooral plaats via digitale platforms waarbij de nadruk vooral ligt op de 1-op-1 interactie.

Merken onderscheiden zich vandaag de dag via gepersonaliseerde apps en mobiele apparaten, daar waar de consument het vroeger moest doen met een generieke klantbrochure. Business content wordt steeds meer een beleving in plaats van alleen informatie.

Hieronder een aantal zaken waar we rekening mee moeten gaan houden de komende tijd;

  • Online marketing zal meer een ervaring en inspiratie worden voor de klant in plaats van alleen betrouwbaarheid kweken. Het verkoopaspect wordt ondergeschikt aan het verhaal naar de klant.
  • Content marketing wordt zeer belangrijk: content marketing wordt menselijker. Als je denkt dat content niet belangrijk is bij Instagram en youtube, dan zit je aan de verkeerde kant van online marketing. Maak je content even belangrijk als je beeldmateriaal
  • Digitale marketing zal marketeers dwingen om terug te gaan naar de juiste targetting, juiste prioritering en wijzer omgaan met investeringen

 

Wil je meer weten over content marketing strategie? Neem contact met ons of stuur een mail naar info@corporatequest.nl